Stipendier och bidrag

Varje år delar Lions Club Avesta ut 150. 000 kr i stipendier och bidrag. Vårt mål är att verka både lokalt, nationellt och internationellt.

Vi delar ut följande stipendier:

- 2 stycken Ungdomsledarstipendier på 5.000 kr vardera

- Kulturstipendium för ungdomar på 2.000 kr

- Idrottsstipendium för ungdomar på 2.000 kr

- Bästa kompis-stipendium till utgångsklasserna på högstadiet

Skulle du vilja nominera någon till något av dessa stipendier kan du skicka ansökan till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Är du eller någon du känner i behov av ett bidrag kan du skicka in ansökan med motivering till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Det kan vara både privatpersoner och ideella föreningar. Vi är återhållsamma att dela ut bidrag till ändamål som har möjlighet att få sin finansiering via kommunen, regionen eller andra offentliga verksamheter.